Analisa Excitement dan Sincerity dengan Destination Image Sebagai Mediator di Industri Café Seaview Batam
Main Article Content
This research aims to tell more deeply to the general public about the fun that exists in the industry in modern times, and educate that we must keep up with the times. The implementation of the rebranding also aims to help advance the café seaview of course in the city of batam through social media accounts. Or the method of approaching the problem is done in how to collect data from the source of respondents from the questionnaire. The expected results can be useful for cafes in increasing the number of visitors who are willing to go there and can be useful for prospective visitors and provide café references that have never been visited before.
Keywords:
Excitement, Sincerity, Cafe Seaview
Arianto, T., & Azharman, Z. (2019). Kampung Tua Nongsa sebagai tujuan wisata berbasis kearifan lokal budaya Melayu Batam. Dinamisia: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 3. https://doi.org/10.31849/dinamisia.v3i2.2863
Arifin, P., & Ardhiansyah, N. N. (2020). Penerapan Komunikasi Pembangunan Berkelanjutan Dalam Pengelolaan Desa Wisata Berbasis Kearifan Lokal di Yogyakarta. Jurnal Nomosleca, 6(1). https://doi.org/10.26905/nomosleca.v6i1.3958
Ayu, I. P. A. A. (2021). Kebijakan Bebas Visa Kunjungan Menghilangkan atau Melestarikan Kearifan Lokal Bali. Hasanuddin Journal of International Affairs, 1(2), 217–230.
Butarbutar, M., Putra, A. H. P. K., Nainggolan, N. T., Sudarso, A., Lie, D., Fuadi, F., Nurbayani, N., Saputra, D. H., Hasibuan, A., & Yendrianof, D. (2020). Manajemen Pemasaran: Teori dan Pengembangan. Yayasan Kita Menulis. https://books.google.co.id/books?hl=en&lr=&id=F-34DwAAQBAJ&oi=fnd&pg=PA133&dq=Merancang+strategi+pemasaran+destinasi+yang+tepat+akan+mampu+menangkap+peluang+dan+menghadapi+tantangan+&ots=5Uq1xzVhaD&sig=qDLT_XyqT7KYciXU2COmR6RKFEA&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false
Hasbi, A., & Badollahi, M. Z. (2019). Analisis partisipasi masyarakat dan pemerintah dalam pengembangan sektor Pariwisata Kabupaten Bone, Sulawesi Selatan. Pusaka: Journal of Tourism, Hospitality, Travel and Business Event, 1(2), 15–27. https://doi.org/10.33649/pusaka.v1i2.15
Kurniasih, N. (2020). Peran Statistik Dalam Penelitian. Al-Munqidz: Jurnal Kajian Keislaman, 8(2), 273–279.
Kusumaningtyas, M., Hayati, C., & Fahamsyah, M. H. (2021). Mengembalikan Image Pariwisata Lombok Paska Bencana. Mengembalikan Image Pariwisata Lombok Paska Bencana, 23(1).
Mistriani, N., Maria, A. D., & Damayanti, V. (2020). Pentingnya Pelaku Industri Pariwisata Dibekali Uji Kompetensi Lewat Daring untuk Meningkatkan SDM Pariwisata di Indonesia. EDUTOURISM Journal Of Tourism Research, 2(01), 32–42. https://doi.org/10.53050/ejtr.v2i01.127
MUFIDAH, A. Z. (2021). Strategi Pemasaran Hotel Harris Barelang Dan Golden View Batam Hotel.
Pattikawa, S. (2021). Peningkatan PDRB Kota Padang Melalui Industri Pariwisata. Jurnal Manajemen, Ekonomi, Keuangan Dan Akuntansi, 2(1), 92–98.
Poti, J., & Hendrayady, A. (2020). Membangun Branding Image Kepulauan Riau sebagai Destinasi Wisata Nasional. Jurnal Ilmu Administrasi Negara (JUAN), 8(1), 60–78.
Purwanto, E. A., & Sulistyasturi, D. R. (2017). Metode penelitian kuantitatif.
Putri, A. P., Hetami, A. A., Fourqoniah, F., Andriana, A. N., Ardiyani, M., Muniroh, T. U., Riandani, R., Muliyani, E., Yasshyka, A., & Listiana, A. P. (2022). Pelatihan Digital Marketing untuk Mencapai Optimalisasi Strategi Pemasaran pada UMKM. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat Nusantara, 3(2.1 Desember), 828–839.
Saputra, G., & Gede, I. (2016). Respon Wisatawan Terhadap Pengembangan Batur Global Geopark Bali. Jurnal Master Pariwisata (JUMPA), 2(2), 77–94. file:///C:/Users/User/Downloads/18347-1-34858-1-10-20160125.pdf
Sidabutar, Y. F. D., & Indera, E. (2021). Kajian Potensi Perencanaan Wilayah Kota Binjai Sumatera Utara. Jurnal Potensi, 1(1), 36–49. https://doi.org/10.37776/jpot.v1i1.656
Yulika, R. (2022). Analisis Peluang dan Tantangan dalam Pemasaran Produk PT. Jaminan Pembiayaan Askrindo Syariah Cabang Medan. Jurnal Ekonomi Dan Bisnis Islam (JEBI), 2(1), 47–56.
Arifin, P., & Ardhiansyah, N. N. (2020). Penerapan Komunikasi Pembangunan Berkelanjutan Dalam Pengelolaan Desa Wisata Berbasis Kearifan Lokal di Yogyakarta. Jurnal Nomosleca, 6(1). https://doi.org/10.26905/nomosleca.v6i1.3958
Ayu, I. P. A. A. (2021). Kebijakan Bebas Visa Kunjungan Menghilangkan atau Melestarikan Kearifan Lokal Bali. Hasanuddin Journal of International Affairs, 1(2), 217–230.
Butarbutar, M., Putra, A. H. P. K., Nainggolan, N. T., Sudarso, A., Lie, D., Fuadi, F., Nurbayani, N., Saputra, D. H., Hasibuan, A., & Yendrianof, D. (2020). Manajemen Pemasaran: Teori dan Pengembangan. Yayasan Kita Menulis. https://books.google.co.id/books?hl=en&lr=&id=F-34DwAAQBAJ&oi=fnd&pg=PA133&dq=Merancang+strategi+pemasaran+destinasi+yang+tepat+akan+mampu+menangkap+peluang+dan+menghadapi+tantangan+&ots=5Uq1xzVhaD&sig=qDLT_XyqT7KYciXU2COmR6RKFEA&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false
Hasbi, A., & Badollahi, M. Z. (2019). Analisis partisipasi masyarakat dan pemerintah dalam pengembangan sektor Pariwisata Kabupaten Bone, Sulawesi Selatan. Pusaka: Journal of Tourism, Hospitality, Travel and Business Event, 1(2), 15–27. https://doi.org/10.33649/pusaka.v1i2.15
Kurniasih, N. (2020). Peran Statistik Dalam Penelitian. Al-Munqidz: Jurnal Kajian Keislaman, 8(2), 273–279.
Kusumaningtyas, M., Hayati, C., & Fahamsyah, M. H. (2021). Mengembalikan Image Pariwisata Lombok Paska Bencana. Mengembalikan Image Pariwisata Lombok Paska Bencana, 23(1).
Mistriani, N., Maria, A. D., & Damayanti, V. (2020). Pentingnya Pelaku Industri Pariwisata Dibekali Uji Kompetensi Lewat Daring untuk Meningkatkan SDM Pariwisata di Indonesia. EDUTOURISM Journal Of Tourism Research, 2(01), 32–42. https://doi.org/10.53050/ejtr.v2i01.127
MUFIDAH, A. Z. (2021). Strategi Pemasaran Hotel Harris Barelang Dan Golden View Batam Hotel.
Pattikawa, S. (2021). Peningkatan PDRB Kota Padang Melalui Industri Pariwisata. Jurnal Manajemen, Ekonomi, Keuangan Dan Akuntansi, 2(1), 92–98.
Poti, J., & Hendrayady, A. (2020). Membangun Branding Image Kepulauan Riau sebagai Destinasi Wisata Nasional. Jurnal Ilmu Administrasi Negara (JUAN), 8(1), 60–78.
Purwanto, E. A., & Sulistyasturi, D. R. (2017). Metode penelitian kuantitatif.
Putri, A. P., Hetami, A. A., Fourqoniah, F., Andriana, A. N., Ardiyani, M., Muniroh, T. U., Riandani, R., Muliyani, E., Yasshyka, A., & Listiana, A. P. (2022). Pelatihan Digital Marketing untuk Mencapai Optimalisasi Strategi Pemasaran pada UMKM. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat Nusantara, 3(2.1 Desember), 828–839.
Saputra, G., & Gede, I. (2016). Respon Wisatawan Terhadap Pengembangan Batur Global Geopark Bali. Jurnal Master Pariwisata (JUMPA), 2(2), 77–94. file:///C:/Users/User/Downloads/18347-1-34858-1-10-20160125.pdf
Sidabutar, Y. F. D., & Indera, E. (2021). Kajian Potensi Perencanaan Wilayah Kota Binjai Sumatera Utara. Jurnal Potensi, 1(1), 36–49. https://doi.org/10.37776/jpot.v1i1.656
Yulika, R. (2022). Analisis Peluang dan Tantangan dalam Pemasaran Produk PT. Jaminan Pembiayaan Askrindo Syariah Cabang Medan. Jurnal Ekonomi Dan Bisnis Islam (JEBI), 2(1), 47–56.