Analisis Pengaruh Mata Kuliah Kewirausahaan dan Motivasi Kewirausahaan Terhadap Minat Untuk Menjadi Pengusaha Muda Islami (Young Entrepreneur)
Main Article Content
A college or university is an institution that develops its graduates into smart, creative, and independent individuals with quality soft and hard skills. Universities must be able to produce students who are adventurous and entrepreneurial. Students' low interest in entrepreneurship stems from their belief that being an employee is better than being an entrepreneur. Similarly, students are more willing to seek information about job vacancies and are ready to follow the selection process for new employees in government agencies and private companies, rather than preparing themselves to create jobs and work through entrepreneurship. With the growth and development of entrepreneurship science, it will increase the enthusiasm of the Indonesian people, especially the younger generation or students to participate in entrepreneurship and create jobs, not just as job seekers. Entrepreneurship is a major issue in developing countries. The progress or decline of a country's economy is highly dependent on the existence and role of the entrepreneurial group.
Andayanti, W., & Harie, S. (2020). Pengaruh Motivasi Wirausaha Terhadap Minat Berwirausaha Mahasiswa. Intelektium, 1(2), 107–114. Https://Doi.Org/10.37010/Int.V1i2.187
Iswan, I., & Wicaksono, D. (2020). Teacherpreneurship Dalam Merdeka Belajar. Pt Rajagrafindo Persada. Http://Repository.Umj.Ac.Id/5379/1/Teacherpreneurship %28final%29.Pdf
Kelin, D. (2019). Hubungan Motivasi Belajar Dan Pemanfaatan Perpustakaan Sekolah Dengan Prestasi Belajar Ekonomi Siswa Kelas Xi Sma Swasta Gkpi Padang Bulan Medan Ta 2019/2020. Http://Repository.Uhn.Ac.Id/Handle/123456789/3191
Khatimah, H., & Nuradi, N. (2021). Mata Kuliah Kewirausahaan Islam Dan Lingkungan Pengaruhnya Terhadap Pembentukan Karakter Mahasantri Preneur Di Perguruan Tinggi Berbasis Pesantren. J. Ekon. Bisnis Dan Kewirausahaan, 10(3), 294. Http://Download.Garuda.Kemdikbud.Go.Id/Article.Php?Article=3257140&Val=2336&Title=Mata Kuliah Kewirausahaan Islam Dan Lingkungan Pengaruhnya Terhadap Pembentukan Karakter Mahasantri Preneur Di Perguruan Tinggi Berbasis Pesantren
Mahasiswa, P. M. K. K. D. M. B. T. P. J. G. E. (2022). Pengaruh Mata Kuliah Kewirausahaan Terhadap Minat Ber-Entrepreneur. Jurnal Pendidikan Dan Kewirausahaan, 10(2), 644–656. Https://Doi.Org/10.47668/Pkwu.V10i2.352
Mardia, M., Hasibuan, A., Simarmata, J., Lifchatullaillah, E., Saragih, L., Purba, D. S., Anggusti, M., Purba, B., Noviastuti, N., & Dewi, I. K. (2021). Kewirausahaan. Yayasan Kita Menulis. Https://Books.Google.Co.Id/Books?Hl=En&Lr=&Id=Tfaeeaaaqbaj&Oi=Fnd&Pg=Pa121&Dq=Kewirausahaan+Merupakan+Kemampuan+Dalam+Menciptakan+Sesuatu+Yang+Baru+Dan+Berbeda&Ots=Sm1l0j2tok&Sig=94f35aq05mylog-Zjvdqzzjp76c&Redir_Esc=Y#V=Onepage&Q=Kewirausahaan Merupakan Kemampuan Dalam Menciptakan Sesuatu Yang Baru Dan Berbeda&F=False
Mopangga, H. (2014). Faktor Determinan Minat Wirausaha Mahasiswa Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Universitas Negeri Gorontalo. Trikonomika, 13(1), 78–90. Https://Doi.Org/10.23969/Trikonomika.V13i1.486
Muhammad, P. S. (2022). Pengaruh Motivasi Terhadap Minat Terhadap Berwirausaha. Pengaruh Motivasi Terhadap Minat Terhadap Berwirausaha. Http://Eprints.Umsida.Ac.Id/10659/
Nuraeni, Y. A. (2022). Peran Pendidikan Dalam Pembentukan Jiwa Wirausaha: Pendidikan Kewirausahaan. Jurnal Ilmu Pendidikan (Ilpen), 1(2), 38–53. Https://Doi.Org/10.3709/Ilpen.V1i2.18
Primandaru, N. (2017). Analisis Faktor-Faktor Yang Berpengaruh Pada Minat Berwirausaha Mahasiswa. Yogyakarta State University. Https://Www.Researchgate.Net/Profile/Noormalita-Primandaru-2/Publication/317118085_Analisis_Faktor-Faktor_Yang_Berpengaruh_Pada_Minat_Berwirausaha_Mahasiswa/Links/5af27700aca272bf4259dc3e/Analisis-Faktor-Faktor-Yang-Berpengaruh-Pada-Minat-Berwirausaha-Mahasiswa.Pdf?_Sg%5b0%5d=Started_Experiment_Milestone&Origin=Journaldetail
Saada, N. (2016). Mengembangkan Jiwa Kewirausahaan Sebagai Dasar Menjalankan Usaha. Teknis, 11(1). Https://Doi.Org/10.32497/Teknis.V11i1.682
Saragih, R. (2017). Membangun Usaha Kreatif, Inovatif Dan Bermanfaat Melalui Penerapan Kewirausahaan Sosial. Jurnal Kewirausahaan, 3(2), 26–34. Https://D1wqtxts1xzle7.Cloudfront.Net/62846836/223703-Membangun-Usaha-Kreatif-Inovatif-1_120200406-48380-1yh0v9e-Libre.Pdf?1586183865=&Response-Content-Disposition=Inline%3b+Filename%3da_Membangun_Usaha_Kreatif_Inovatif_Dan.Pdf&Expires=1672645620&Signatur
Sudarsana, U. (2014). Pembinaan Minat Baca. Universitas Terbuka, 1(028.9), 1–49. Https://Pustaka.Ut.Ac.Id/Lib/Wp-Content/Uploads/Pdfmk/Pust4421-M1.Pdf
Sulistyowati, N. W. (2017). Studi Literatur: Analisis Teori Bisnis Dalam Aktivitas Kewirausahaan. Assets: Jurnal Akuntansi Dan Pendidikan, 5(1), 65–72. Https://Doi.Org/10.25273/Jap.V5i1.1188
Syafei, A. F. R. (2021). Sejarah Kebudayaan Indonesia. Http://Repository.Unp.Ac.Id/33658/
Thayyibi, M. I., & Subiyantoro, S. (2022). Konsep Edupreuneurship Dan Urgensinya Bagi Lulusan Perguruan Tinggi. Jurnal Eduscience (Jes), 9(1), 77–91. Https://Doi.Org/10.36987/Jes.V9i1.2538
Zulianti, D., & Nawawi, Z. M. (2022). Pengaruh Motivasi Dan Mental Kewirausahaan Terhadap Minat Mahasiswa Manajemen Untuk Berwirausaha. Equivalent: Jurnal Ilmiah Sosial Teknik, 4(1), 1–7. Https://Doi.Org/10.46799/Jequi.V4i1.69